luni, 16 ianuarie 2017

Lunea recunostintei


Auzit-am că, pe vremuri,                                                   
Dumnezeu ar fi dorit
Ca să afle, printr-un înger,
Dacă omu-i fericit!
Merse îngerul pe cale                           
Lumea-ntreagă colindând,
Când la deal şi când la vale,                   
Pe creştini tot întrebând
Unul zise – Cum pot oare
Fericit să mă numesc?
Să îmi fie cu iertare,
Nu vezi cât de mult trudesc?!
Altul zise cu durere:
– Eu aş fi, dar ce să fac,
Fiindcă banii-s la putere,
Iar eu sunt un om sărac!
Unul spuse cu mândrie :
– Eu am bani, ce pot să zic?
Am destulă avuţie,
Nu duc lipsă de nimic!          
 Însă fericit aş spune
Că nu pot să mă numesc,
Fiindcă n-am copii pe lume
Şi încep să-mbătrânesc.
Altul strigă cu ocară:
– O, ce fericit aş fi,              
Dacă n-aş avea povară
O mulţime de copii!
Nu am ce le da la masă,
Tare mult mă chinuesc,
Cum pot oare cu-aşa casă
Fericit să mă numesc!
Când pe altul îl întreabă:
– Tu eşti fericit, ori ba?
Dând din cap, el spune-n grabă
– Hm! nu prea mult, măria-ta!
– Dar de ce? Ce îţi lipseşte?    
Zise îngerul suav,
Aş trăi împărăteşte,
Dar sunt trist, că sunt bolnav!
Am umblat prin lumea-ntreagă
Pe la doctori, dar n-am leac
Sunt slăbit şi fără vlagă
Şi nu ştiu ce să mai fac!
Şi cuprins de întristare,
Îngerul plecă mâhnit,
Că în lumea asta mare
Nici un om nu-i fericit!
Tot aşa cârteau creştinii,  
Orşiunde întreba,
Apăsând mai tare spinii      
Domnului pe fruntea Sa.
Şi cu fiece răspuns,
Pas cu pas Îl aduceau,
Spre Golgota, în ascuns
Şi pe Cruce-L răstigneau!
Merse îngerul ce merse
Până când a întâlnit
Un om ce sudoarea-şi şterse
De pe chipul său trudit
– Omule, te văd muncind
Şi ești mult prea obosit,
Ziua toată robotind,
Spune-mi: tu eşti fericit?          
  Omul se-ndreptă de spate
Şi, privindu-l pe străin
Îi spuse cu bunătate:
Fericit sunt pe deplin!
Îngerul sări deodată
Iscodindu-l înadins:
Casa ta-i dărăpănată,
Focu-n vatră ţi s-a stins.
Ai copii prea mulţi, se pare
Şi cu greu îi creşti pe toţi,
Nu ai bani pentru mâncare,
Şi eşti fericit, socoţi?
Eu nu te cunosc, străine!
Şi nu ştiu de unde vii
Dar, de vrei rămâi la mine
Până mâine-n zori de zi.         
Iat-acum se face seară,
Nu-i bine să mergi pe drum,
Că sunt oameni răi pe-afară
Şi flămând vei fi oricum.
Nu am bani, nu am avere,
Nu am casa un palat,
Am în schimb, o mângâiere,
Că am sufletul curat.
Casa mea dărăpănată,
Cu căldură te-o primi,
Chiar de focu-i stins în vatră,
Om mânca ce s-o găsi.
Şi cu toţii stând la masă
Domnului I-am mulţumi,
Că spre noi mereu revarsă
Un noian de bucurii.                 
Să fii fericit în lume
Dacă vrei, nu e prea greu,
Că averea mea, vezi bine,
E doar Bunul Dumnezeu.
El îmi dă mereu putere,
El mă iartă când greşesc,
El mi-alină orice durere,
El m-ajută să trăiesc.
Cine are-aşa avere
Are tot ce şi-a dorit,
Are-n suflet mângâiere
Şi e-n viaţă fericit!
Am copii pe lângă casă,
Am pământ să-l pot munci,
Am nevastă credincioasă,
Fericit de ce n-aş fi?               
Îngerul să-i spună taina
Ar fi vrut, dar ce folos?
Se vedea că poartă haina
Dăruită de Hristos!
Bucuros, el se întoarse
Şi zbură spre cer grăbit,
Fiindcă, în sfârşit aflase,
Un om care-i fericit.
Auzind Domnul îndată
Le dădu creştinilor
Pedeapsa meritată
Pentru necredinţa lor.
Numai cel ce nu cârtise
Fericit în veci va fi,
Că, din toţi, doar el primise
Darul, de-a se mântui
Cine are-nţelepciune                
Să priceapă, n-ar fi greu:
Fericirea nu e-n lume,
Ci e doar în Dumnezeu!!!
Dac-am fi, din întâmplare,
Întrebaţi şi noi cândva,
Conştiinţa noastră oare
Ce-ar răspunde? NU sau DA?! 

         (autor necunoscut) 



                                     
sursa poze Pinterest

       "Totul se gaseste in putin. Copilul e mic , dar include in el omul , creierul e stramt , dar adaposteste gandirea , ochiul nu e decat un punct dar imbratiseaza spatiul ."
                                                                  Alexandre Dumas -fiul
                         
sursa FB
   
                    O saptamana plina de iubire va doresc !

22 de comentarii:

  1. Absolut superb....multumim!mihaela

    RăspundețiȘtergere
  2. Super postare! Mi-a mers la inima!!!! ☺

    RăspundețiȘtergere
  3. foarte frumoase versuri - mici eu nu ştiu autorul !
    o seară plăcută !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Parca nici nu mai conteaza autorul...uneori e chiar mai bine asa ! Multumesc pentru vizita !

      Ștergere
  4. Mda...frumoase versuri, o lectie de viata.Cred ca ar trebuie sa ne bucuram de tot ce avem ,sa fim mai credinciosi,sa-l iubim pe Dumnezeu mai mult ,atunci cred ca am fi pe deplin fericiti si noi.

    RăspundețiȘtergere
  5. Si noi suntem niste oameni mici, dar cate patimi mari zac in noi :)
    pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pupici suflete ! Mi-ai fost mult in ganduri in ultima perioada ! Imbratisari dragi , Loredana !

      Ștergere
  6. Mai scrie-ne (cand ai timp, desigur)!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper sa reusesc ... s-au intamplat multe ... mereu am vrut .. dar m-au coplesit ! Te imbratisez cu drag ... pupici Sofiei si insanatosire grabnica - si voua dar mai ales ei !!

      Ștergere
  7. Poezia este cu adevarat deosebita! dar si citatul de la sfarsit este fabulos!
    Multumesc mult, Gabriela! Zile frumoase si inspirate!

    RăspundețiȘtergere
  8. foarte frumoasă poezie ! desenele sunt excelente !!! pupic !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pup si eu cu drag ! Multumesc tare mult pentru apreciere ! Zile cu soare va doresc !

      Ștergere
  9. buna Gabriela, toate bune? nu ai mai scris de mult timp...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te salut cu drag , @ femeie ! Inca suntem ... doar atat !.. Astept sa scriu ceva ... mai pozitiv ! Te imbratisez si-ti multumesc din suflet ! !

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Totalul afișărilor de pagină