duminică, 14 februarie 2016

Iubirea... si-un pacat

                 
Sunt un pacatos , parinte 
                               
                             Ion Minulescu
                      
La parintele Vintila
Vine Arvinte, cam sfios
Si se roaga: - Fie-ti mila
De un suflet pacatos!     

                                                  
sursa
Chiar în saptamâna mare
Când tot omul e smerit                  
Si posteste cu-ndurare,
Uite, am pacatuit!

- Ai furat? întreaba popa
- Nu, prea sfinte! Fara vrere
M-am dat raului si hopa
În gradina c'o muiere!

- Vai de mine, vai de mine...
Greu pacat ai savârsit...
Însa daca-mi spui cu cine,
Poate vei fi mântuit.

- Nu pot, a raspuns Arvinte
Sa-mi fac chinul si mai greu
Nu pot s-o divulg Parinte
Ca ma bate Dumnezeu!

... Era'nalta si frumoasa,
Parul blond si ochi de jar,
Gura dulce, voluptoasa,
Dintii de margaritar...

- Nu cumva ai fost cu Tanti
Din Smârdan, de peste drum?
- Nu pot s-o divulg ca Domnul
Ma trazneste chiar acum!

... Si-avea flori la cingatoare,
Trup de crin îmbobocit,
Mijlocel de fata mare,
Numai buna de iubit...

- Poate-ai fost cu Mita Creata
Cea usoara ca un fulg?
- Cere-mi tot, ba chiar si viata,
Însa nu pot s-o divulg!

... Durdulie, 'mbujorata,
Numai cântec, numai joc,
Când te-a strâns în brate-odata,
Ai simtit în vine foc!

- Mai Arvinte-ai fost cu Leana
Care sade pe Neptun?
- Oh! Degeaba-mi zgândari rana,
Fiindca tot nu pot sa spun!

... O comoara tainuita,
Fruct în dragoste scaldat,
Toata plina de ispita,
Toata plina de pacat!

- Bine, du-te, mediteaza,
Si vii mâine mai dispus,
Domnul sa te aibe-n paza!
- Sarut dreapta! Si s-a dus.

Ajungând în colt, ca vântu'
S-a-ntâlnit cu Calistrat
Care ntreaba: - Ei, Prea Sfântul
De pacat te-a dezlegat?

- Înca nu, raspunse Arvinte
Foarte vesel si vioi,
Dar aflai de la Parinte
Înca trei adrese noi!

2 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Totalul afișărilor de pagină