vineri, 5 iunie 2015

Joi cu link-uri noi - O poveste ! - partea a II-a

   Saptamana trecuta , povesteam aici ,
sursa google
pasii parcursi pana acum , pentru o mai buna comunicare cu Diana , fetita mea de aproape 10 ani.

     Ramasesem la partea cu laudele si la greselile pe care le faceam .
   N-as vrea sa se creada ca nu mi-am pierdut rabdarea in decursul acestui proces . Ba chiar de foarte multe ori. Si-atunci , pe principiul " ai grija, ca atunci cand arati cu un deget spre celalalt , cel putin trei degete sunt indreptate spre tine ", am incercat sa inteleg ce trebuie schimbat la mine (noi).  Citind acest articol , mi-am dat seama ca raspunsurile mele erau  uneori gresite , cu toate ca   intentia mea nu era asta. Apoi    aceasta postare , mi-a schimbat destul de mult perceptia despre pedepse si limite .  Copilasii au un mod tare diferit de a percepe lucrurile , iar noi  fara sa ne dam seama , prin raspunsurile oferite , mai mult le stricam sistemul de valori, in loc sa le crestem increderea in fortele proprii . Aici a intervenit lectia pentru mine - comunicarea asertiva. Recunosc ca mi-a luat mult timp, sa inteleg cum se face , si cautarile nu s-au terminat , inca mai iau notite ! Mi-au fost de ajutor articolele de  aici , aici si aici ...dar sunt multe altele pe care le-am citit , unde am gasit exemple clare de punere in practica .
    Stiu ca si asertivitatea merge pana la un anumit punct , si ca uneori , cedez INCA vechilor obiceiuri, care-si au radacina in copilaria mea ...dar voi face tot ce pot, sa schimb aceste tipare .
    Mi-au placut destul de mult si aceste reguli de baza in educatia tibetana , DAR recunosc ca am rezonat MAXIM   cu postarea de pe acest blog , si-mi aduc aminte ca azi , ziua in care am tinut mortis , sa-l instiintez pe invatatorul fetitei mele , CA NU MA INTERESEAZA ,ca Diana sa aiba 10 pe linie ,pentru ca eu stiu foarte clar ce copil am , si nu mi-as cataloga NICIODATA copilul, in functie de notele de la scoala !(Povestea cu invatatorul , intr-o alta postare !) 
        Cam asta e lupta mea de pana acum . Tot ce va pot spune , e ca functioneaza , ca rezultatele incep sa apara , si ca-mi cer iertare in fiecare zi copilului meu , pentru toate lacrimutele  provocate ! Si sa nu uitam :
         
           " Fiecare problema are o cheie diferita "
                                  Omraam Mikhael Aivanhov    
   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Totalul afișărilor de pagină